12 kroków, by ulepszyć stronę

20 lutego 2018 | 0 Comments;

Zależy Ci na ulepszeniu swojej strony internetowej i nie wiesz od czego zacząć? Czy uważasz, że Twoja strona internetowa wymaga poprawy?

Wielu właścicieli witryn uważa, że lepsza strona oznacza całkowitą przebudowę – zupełnie nową stronę internetową. W niektórych przypadkach może to być prawda, ale z mojego doświadczenia wynika, że kilka poprawek może sprawić, że strona nijaka  stanie się piękną.

Są setki rzeczy, które możesz robić. Ale chcę pokazać Ci jak sprawdzić stronę internetową pod kątem błędów.

Wpis ten został opracowany we współpracy z  pixelsperfect.pl – strony internetowe Konin

  1. Uporządkuj nawigację

Czy masz dwanaście pozycji pod jednym nagłówkiem na pasku nawigacyjnym? Jeśli tak,  powinieneś zastanowić się nad zmniejszeniem liczby elementów w nawigacji. Prostsza nawigacja ułatwia szukanie. Gdy rzeczy są łatwiejsze do znalezienia, zapewnia to większą wygodę odwiedzającym Twoją witrynę. Co więcej, będą mniej skłonni do kliknięcia przycisku Wstecz, ponieważ nie będą sfrustrowani, próbując znaleźć to, czego potrzebują.

 

  1. Umieszczaj przyciski CTA na każdej stronie

Każda strona w Twojej witrynie powinna zachęcać gościa do działania. Może  skłonić ich do zakupu e-booka, wyświetlenia twoich referencji lub obejrzenia filmu demonstracyjnego. Cokolwiek to jest, poinformuj o tym użytkownika. Nie zmuszaj ich do myślenia, kiedy przeglądają Twoją stronę www. Niezależnie od tego, czy jest to przycisk, czy hiperlink, ma prowadzić to osiągnięcia zamierzonego przez Ciebie rezultatu.

  1. Umieść swój numer telefonu na swojej stronie głównej

Każda witryna powinna posiadać numer telefonu. Wydaje się oczywiste, prawda? Ale dla wielu nie jest. Często jest on ukryty na stronie kontaktowej lub nie ma go w ogóle na stronie. Duży błąd! Wielu odwiedzających kieruje się do Twojej witryny tylko po to, by znaleźć Twój numer telefonu, więc umieść go na swojej stronie głównej. Prawy górny róg jest zwykle najlepszy – lub też możesz umieścić go w stopce.

  1. Dodaj godziny pracy

Jest to równie istotne jak dodanie numeru telefonu.  Klientów interesuję kiedy twoja firma jest otwarta? Czy mogą do ciebie zadzwonić o 6 rano? Co jeśli wezmą swoich rodziców do twojej restauracji, a jest godzina dwudziesta druga – czy będą mogli zjeść? Te pytania znajdują się w głowie Twoich klientów częściej niż myślisz. Dodanie godzin pracy rozwiązuje ten problem.

  1. Dodaj stronę o nas

Kim jesteś? Czy pracujesz z dużym zespołem? Gdy przedsiębiorstwo  lub konsument wybiera firmę, z którą chce robić interesy, często chce wiedzieć, z kim będzie współpracować. Dodaj zdjęcia swojego zespołu. Oczywiście, doświadczenie zawodowe jest najważniejsze, ale możesz również  wymienić swoje hobby, opisać życie rodzinne i wspomnieć o innych rzeczach, które lubisz robić dla zabawy. Podsumowując: pokaż, że jesteś prawdziwą istotą ludzką.

  1. Używaj dużych, odważnych obrazów

Wydaje się to być  najnowszym trendem w projektowaniu stron internetowych, ale dzieje się tak, ponieważ obrazy mówią głośniej niż słowa. Uracz swoich odwiedzających pięknymi zdjęciami. Zrób zdjęcia swojego zespołu w akcji, ujęcia z okolicy lub pokaż ostatnie projekty, nad którymi pracowałeś.

  1. Dodaj mapę dojazdu

Dla osób bez GPS, wskazówki dojazdu do naszej firmy będą niezwykle pomocne . Google oferuję bezpłatny widget mapy, który możesz dodać do swojej witryny. Wystarczy wpisać swój adres i na mapie wyświetli się twoja dokładna lokalizacja. Umożliwi to potencjalnym klientom, łatwe odnalezienie Ciebie.

 

  1. Spraw, aby Twoja strona była przyjazna dla urządzeń mobilnych

Dzisiejsze projektowanie stron internetowych konin wymaga, aby strony były dostosowane do urządzeń mobilnych. Jak pokazują badania prawie 33% nowych klientów odwiedza prawdopodobnie twoja stronę na urządzeniach mobilnych. Trudno jest jednak nawigować po stronie, która nie jest zoptymalizowana pod kątem małego ekranu. Istnieje wiele niedrogich narzędzi do tworzenia witryny mobilnej z bieżącej witryny. Odkryj je lub uzyskaj projektanta, który sprawi, że Twoja strona będzie przyjazna dla urządzeń mobilnych.

 

  1. Zadbaj o markę swojej firmy

Czy zaktualizowałeś swoje logo lub zmieniłeś kolory swojej firmy? Upewnij się, że Twoja identyfikacja wizualna właściwie komunikuję klientom, czym się zajmujesz. Pomaga to budować świadomość marki, dzięki czemu klienci rozpoznają Twoją firmę.

 

  1. Zaprzyjaźnij się z klientami

Jesteś nie obecny w mediach społecznościowych? Obecnie wydaje się, że cały świat jest w jakiś sposób związany z mediami społecznościowymi. Jesteśmy osobami społecznymi, które lubią kontaktować się ze znajomymi, członkami rodziny, a nawet z nieznajomymi. Ponadto słuchamy ich zaleceń. Chcesz wejść do tego budynku społeczności. Zacznij od strony na Facebooku lub na Twitterze i skoncentruj się na opanowaniu jednego z nich. Następnie przejdź do kolejnego medium.

  1. dodaj referencje o swojej firmie

Twoi obecni klienci stanowią olbrzymi atut Twojej firmy, ponieważ mogą dostarczyć rzeczywiste studia przypadków – i referencje – w jaki sposób Twoja firma pomogła im zaoszczędzić czas, zaoszczędzić pieniądze itp. Dotrzyj do najlepszych klientów i poproś o referencje . Oto wskazówka: przygotuj ją wcześniej, a wszystko, co musisz zrobić, to ją zatwierdzić.

 

  1. Sprawdź główny cel swojej witryny

Dlaczego masz stronę internetową? Tworzenie stron internetowych konin wymaga aby Twoja witryna posiadała jasno określony cel? Po ustaleniu tych dwóch pytań upewnij się, że Twoja witryna osiąga cel: dodawanie lub usuwanie stron, restrukturyzacja witryny, tworzenie nowej strony docelowej itp. Ustaw swój cel jako najwyższy priorytet.